İş Hukuku| Test-1

1) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre İş Kanununun kapsamına giren bir işyeri kuran bir işveren çalışma konusunu kısmen değiştirmesi halinde ne kadar süre içinde bunu bölge müdürlüğüne bildirmek zorundadır ?

Doğru! Yanlış!

2) Aşağıdakilerden hangisi 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında olan işlerden biridir ?

Doğru! Yanlış!

3) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre geçici işçi çalıştıran iş veren, sözleşmeden belirtilen sürenin sonunda aynı iş için ne kadar geçmedikçe yeniden geçici işçi çalıştıramaz?

Doğru! Yanlış!

4) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre belli bir işin tamamlanması gibi objektif koşullara bağlı olarak işveren ile işçi arasında yazılı şekilde yapılan iş sözleşmesi aşağıdakilerden hangisidir?

Doğru! Yanlış!

5) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre 50'den fazla işçi çalıştıran kamu işyerlerinde çalıştırılması zorunlu olan engelli ve eski hükümlü işçi sayısı/oranı sırasıyla aşağıdakilerden hangisidir?

Doğru! Yanlış!

6) Kadının evlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde kendi arzusu ile iş sözleşmesini sona erdirmesi halinde işe başladığı tarihten itibaren hizmet aktinin devamı süresince her geçen tam yıl için işverence işçiye 30 günlük ücreti tutarında verilecek olan ödeme aşağıdakilerden hangisidir?

Doğru! Yanlış!

7) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre, ücret alacaklarında zamanaşımı süresi aşağıdakilerden hangisidir ?

Doğru! Yanlış!

8) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre, çalışma süresinin sözleşmelerle kırkbeş saatin altında belirlendiği durumlarda haftalık çalışma süresini aşan ve kırkbeş saate kadar yapılan çalışmalar ne şekilde adlandırılır ?

Doğru! Yanlış!

9) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre,aşağıdaki sürelerden hangisi işçinin günlük çalışma sürelerinden sayılmaz ?

Doğru! Yanlış!

10) 4857 sayılı İş Kanunu'na göre hizmet süresine bakılmaksızın 18 yaşından küçük ve 50 yaşından büyük çalışanlar için yıllık ücretli izin süresi kaç günden az olamaz ?

İş Hukuku| Test-1
Ouuuv İş Hukuku muu ?

Diğer testlerimizi çözmek için tıklayınız.
Biraz Daha Çabalaman Gerek !

Diğer testlerimizi çözmek için tıklayınız.
Gayet İyi Sonuç, Tebrikleer !

Diğer testlerimizi çözmek için tıklayınız.
Mükemmel Sonuç, Seni Ayakta Alkışlıyoruz !