Medeni Usul Hukuku | Test – 1

1) Aşağıdakilerden hangisi 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nda düzenlenen bir konu değildir?

Doğru! Yanlış!

Tebligat konusu, Tebligat Kanunu'nda düzenlenmiş olup 6100 sayılı HMK'de düzenlenmemiştir. Hakimlik Akademisi

2) Görevle ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

Doğru! Yanlış!

Görev, kamu düzenine ilişkin bir dava şartı olup tarafların sözleşme yaparak veya başka bir surette anlaşarak görev kurallarını değiştirebilme imkanı yoktur. 6100 sayılı HMK'de görev sözleşmesi diye bir kavram yoktur. A şıkkında bahsedilen durum kesin olmayan yetki hallerinde düzenlenebilecek olan yetki sözleşmesi için geçerlidir. Hakimlik Akademisi

3) Yetkiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

Doğru! Yanlış!

Zarar sigortalarından doğan davalarda; sigorta, bir taşınmaza veya niteliği gereği bir yerde sabit bulunması gereken yahut şart kılınan taşınıra ilişkinse malın bulunduğu yerde; bir yerde sabit bulunması gerekmeyen veya şart kılınmayan bir taşınıra ilişkinse rizikonun gerçekleştiği yerde de açılabilir. Yani zarar sigortalarından doğan davalarda yetki; kesin olmayan yetkidir. Hakimlik Akademisi

4) Aşağıdakilerden hangisi 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nda geçen, yargılamaya hakim olan ilkelerden biri değildir?

Doğru! Yanlış!

Adil yargılanma hakkı, HMK'de yer almayıp Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Anayasa'da tanımlanmış bir haktır. Hakimlik Akademisi

5) Hakimin reddi ile ilgili hangisi yanlıştır?

Doğru! Yanlış!

Ret sebepleri kanunda tahdidi olmayıp örnekleme yolu ile sayılmıştır. Hakimlik Akademisi

6) Dava konusu sübjektif hak ya da hukuki ilişki ile taraflar arasındaki ilişki aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade edilir?

Doğru! Yanlış!

Medeni haklardan yararlanma ehliyetine (hak ehliyeti) sahip olan, davada taraf ehliyetine de sahiptir. Dava ehliyeti, medeni hakları kullanma ehliyetine (fiil ehliyeti) göre belirlenir. Dava takip yetkisi, talep sonucu hakkında hüküm alabilme yetkisidir. Dava konusu sübjektif hak ya da hukuki ilişki ile taraflar arasındaki ilişki taraf sıfatı (husumet) ilişkisidir. Hakimlik Akademisi

7) 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre eski hale getirme süresi aşağıdakilerden hangisidir?

Doğru! Yanlış!

Eski hale getirme süresi, engelin ortadan kalktığı tarihten itibaren 2 haftadır. Hakimlik Akademisi

8)"Davacı, aynı davalıya karşı birden fazla talebini, aralarında aslilik ferîlik ilişkisi kurmak suretiyle, aynı dava dilekçesinde ileri sürülebilir."
Bu dava türü aşağıdakilerden hangisidir?

Doğru! Yanlış!

suretiyle, aynı dava dilekçesinde ileri sürebildiği dava türü terditli davadır.
Hakimlik Akademisi

9) Aşağıdakilerden hangisi dava şartı değildir?

Doğru! Yanlış!

HMK m. 114/1'e göre dava şartları şunlardır:
a) Türk mahkemelerinin yargı hakkının bulunması. b) Yargı yolunun caiz olması. c) Mahkemenin görevli olması. ç) Yetkinin kesin olduğu hâllerde, mahkemenin yetkili bulunması. d) Tarafların, taraf ve dava ehliyetine sahip olmaları; kanuni temsilin söz konusu olduğu hâllerde, temsilcinin gerekli niteliğe sahip bulunması. e) Dava takip yetkisine sahip olunması. f) Vekil aracılığıyla takip edilen davalarda, vekilin davaya vekâlet ehliyetine sahip olması ve usulüne uygun düzenlenmiş bir vekâletnamesinin bulunması. g) Davacının yatırması gereken gider avansının yatırılmış olması. ğ) Teminat gösterilmesine ilişkin kararın gereğinin yerine getirilmesi. h) Davacının, dava açmakta hukuki yararının bulunması. ı) Aynı davanın, daha önceden açılmış ve hâlen görülmekte olmaması. i) Aynı davanın, daha önceden kesin hükme bağlanmamış olması
Dolayısıyla E seçeneğinde belirtilen ifade bir dava şartı değildir.
Hakimlik Akademisi

10) 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre cevap dilekçesi hangi anda verilmiş sayılır?

Cevap dilekçesi havale anında verilmiş sayılır. Hakimlik Akademisi

Medeni Usul Hukuku | Test - 1
Arkadaşlar bakın bu Hukuk Muhakemeleri Kanunu!

Yıkıldım ama hâlâ hayattayım.

Çok az kalmıştı, ha gayrett!

Geçecek kadar bilsem yeter.

Biraz daha çabalaman gerekiyor!

Evett, işte bu kadarrr!